فروش عسل طبیعی

عسل طبیعی کوهی

 قیمت عسل طبیعی متناسب با هزینه ها ، شرایط اقتصادی و تورم نسبی قیمت ها در بازار تعیین می شود. ولی با توجه به کیفیت عسل که ممکن است درجاتی متفاوتی داشته باشد ، قیمت عسل تا حدودی متفاوت می باشد. همچنین عوامل دیگری از قبیل نوع بسته بندی ، میزان عرضه و تقاضا
، واردات و صادرات نیز در تعیین قیمت عسل موثر می باشند. ضمنا تولید کننده ای که عسل بسته بندی شده به فروشگاه ها و سوپر مارکت ها عرضه می کند باید هزینه های حمل و نقل را نیز به قیمت عسل اضافه نماید.

با توجه به اینکه عسل کالائی است که می توان آنرا به راحتی انبار و در شرایط مناسب برای طولانی نگهداری نمود ، تولید کننده می تواند کالای خود را تا حصول قیمت مناسب نگهداری کرده و یا نسبت به صادرات آن در بازارهای خارجی اقدام نماید.

اصولا باید مرکزی در کشور وجود داشته باشد تا کلیه اخبار و اطلاعات مربوط به خرید و فروش عسل و همچنین قیمت گذاری آن توسط آن مراکز به کلیه تولید و توزیع کنندگان , فروشندگان و از همه مهم تر به صادرکنندگان این محصول غذایی مفید منعکس شود و مصرف کننده هم بتواند به راحتی عسل مورد نیاز خود را فراهم سازد. انجام چنین کاری فقط و فقط با به کار گرفتن صاحب نظران , متخصصین زنبورداری خصوصا پیشکسوتان این صنعت که سال های سال تجربه های زیادی در این مورد کسب نموده اند و با حمایت های لازم از آنها می تواند تحقق پذیرد.

ظروف بسته بندی فروش عسل طبیعی

برای بسته بندی نمودن عسل بهترین ظروف بسته بندی, قوطی شیشه ای ۲۵۰ گرمی و ۵۰۰ گرمی و یک کیلو گرمی به اشکال مختلف می باشد. اشکال مختلف قوطی شیشه ای می تواند مصرف کننده عسل را به خود جلب نماید و امکان انتخاب میزان مصرف آن را فراهم سازد. از آنجایی که قوطی و بطری شیشه ای در کشورمان تولید می شود و مواد اولیه آنها نیز ارزان و در دسترس است لذا پیشنهاد می گردد که برای بسته بندی عسل و نیل به خود کفایی از قوطی شیشه ای استفاده گردد.

بازاریابی و فروش عسل طبیعی

مهم ترین مسئله ای که امروزه اکثر زنبورداران کشورمان با آنها مواجه هستند فروش عسل تولیدی آنهاست که به علت نبودن مراکز مخصوص جهت این کار مجبورند محصول خود را به هر طریق ممکن به فروش برسانند. البته زنبورداران کوچک در این مورد اصلا با مشکل مواجه نیستند و می توانند عسل تولیدی خود را به طریق مختلف به فروش برسانند. ولی زنبورداران حرفه ای و بزرگ که میزان تولیدی آنها خیلی زیاد است باید به فکر فروش آن در بازار باشند.

فروشگاه عسل طبیعی

 اصول صحیح و بازاریابی عسل تفاوت چندانی با سایر کالاها ندارد.تولیدکننده ای برای فروش محصول خود موفق است که همیشه تامین رضایت خریدار و مصرف کننده را در نظرگرفته و محصول خود را مطابق میل و سلیقه خریدار و مصرف کنندگان به بازار عرضه نماید. در رسیدن به این هدف از ابتدای تولید تا عرضه شدن کالا به مصرف کننده نکات متعددی وجود دارد که کیفیت بهتر کالا ، نظافت و بهداشت ، بسته بندی مناسب و قیمت قابل رقابت در بازار را شامل میگردد. توجه هرچه بیشتر به این نکات در شهرت کالای تولید کننده موثر است .از طرف دیگر تبلیغات صحیح جهت معرفی کالا وتاثیر آن در زندگی مصرف کننده و مقایسه منطقی با سایر کالاها ی هم ردیف می تواند نقش بسیار موثری در بازار یابی آن کالا داشته باشند. زنبور داران آماتور وتولید کنندگان جزء میتوانند محصول عسل خود را به دوستان ، اقوام ، همسایگان و فروشگاههای محلی بفروشند ودر صورتیکه تولید و عرضه خود را به نحو مطلوبی انجام دهند ، مطمئناً مشکلی برای فروش نخواهند داشت .ولی برای زنبورداران حرفه ای که محصول خود را به طور عمده تولید میکنند موضوع فرق میکند .در این رابطه تولید کننده باید تصمیم بگیرد که خود مستقیما بسته بندی و به بازار عرضه کند و یا محصول خود را به واسطه ها ، تجار و یا کارخانه ها ی بسته بندی بفروشد . در حالت اول تولید کننده مجبور است به کلیه نکات و اصول صحیح بسته بندی و بازاریابی توجه کرده و تمام آن مراحل را اجراء کند .گرچه تولید کننده برای عرضه مستقیم عسل خود به بازار با مشکلات زیادی روبه روست ولی سود بیشتری خواهد برد . در این ارتباط تولید کننده باید ارزیابی دقیقی از هزینه ها و امکانات مورد نیاز در مقابل در آمدها وسود خالص داشته باشد وتصمیم گیری نماید .از طرف دیگر عمده فروشی که علاقه ای به بسته بندی وفروش مستقیم عسل به بازار ندارد محصول خود راپس از استخراج در ظروف بزرگ عمده فروشی از قبیل حلبهای ۲۰ لیتری و یا بشکه های ۲۰۰ لیتری به واسطه ها ، تجار و یا کارخانه های پاستوریزه وبسته بندی عسل فروخته وخود را با مشکلات بسته بندی وبازار یابی روبرو نمیکند .ولی به هر حال تولید کننده و عمده فروش عسل نیز مجبور است بازارهای مناسب فروش برای عسل خود را پیدا کن وآن را باقیمت های مناسب بفروش برساند.

در بعضی از شهرستانها شرکت تعاونی زنبورداران , عسل زنبورداران تحت پوشش خود را خریداری نموده و پس از بسته بندی تحت نام خود با قیمت مناسب به فروش می رسانند که این مسئله باید عمومیت پیدا کند. زنبورداران کشورمان عاشق به کار زنبورداری هستند اما باید از آنها به نحو احسن حمایت شود تا آنان را در امر تولید دلگرم نگه دارد. اتحادیه های زنبورداری اگر حمایت شوند می تواند علاوه بر تامین نیازمندی های زنبورداران مراکز خوبی جهت خرید عسل آنان و توزیع آن با نرخ عادلانه در سطح کشور باشند.

تلگرام زنبور عسل

فروشگاه اینترنتی فروش عسل طبیعی و خالص